Im Malossi Online Store ist soeben der erste Aluminium Tuning-Zylinder aufgetaucht:
– ALUM-ZYLINDER Ø 67 BOLZ.Ø 15 H2O 4-STROKE
Er ist gelistet für: italjet dragster 200 4t lc euro 5 2021-> (jc1p63ml-4b) mit der Produktnummer: CODE: 3115326
Die genauen Spezifikationen des Zylinders sollten unter Vorbehalt diese sein (Quelle: Malossi)
Aus anderen Quellen ist es wohl ein 205ccm Zylinder, ob er zwingend mit dem FORCE MASTER 2 gefahren werden muss ist mir nicht bekannt.
Cylinder
- Bore Ø 67 mm
- Stroke 47 mm
- Displacement 166
- Compression ratio: 12:1
- Material: primary aluminium alloy with a high content of hardened and tempered silicon, cylinder liner with silicon carbide coating in a galvanic nickel die and crossed smoothing with two diamond passages with very limited tolerances
- Machining: on machine tools with high precision numerical control
- Cylinder-piston connection with an allowance of 0.05 mm
- Recalculated and upgraded heat exchange surfaces
Piston
- Ultra compact with 3 rings
- Material: special aluminium alloy with high silicon content, low thermal expansion and a tin facing on the sliding surfaces
- Machining on machine tools with numerical control
- Lightened and reinforced
- Upgraded heat exchange surfaces
Piston rings
- Special rings with high sliding ease and very high mechanical resistance
- I° ring compression in nitrided and chromium steel
- II° special cast iron ring Three – piece scraper ring made of chromium-plated special steel alloy
Alle weiteren Themen aus dem Bereich Tuning findet ihr im Forum: https://www.italjet-dragster.de/community/dragster-tuning/
Hi, hm komisch bei displacement steht aber 166ccm und keine 205 ccm. Woher kommt deine Info mit dem 205ccm ? Hab das au noch irgendwo anders gelesen.
PM Tuning fährt das Zylinderkit mit seinem eigenen PM Modul, nix anderes als ein Forcemaster.